♡♡♡welcome welcome♡♡♡
Tibetan.♡Zayn girl(=^ ^=)
♡post music and good vibes♡
♡Don't worry,be happy♡

When I Was Your Man - Bruno Mars

A是我高中关系挺铁的男生,B是我觉得很清澈很温暖的隔壁班女生,A和B是高中时期的佳话,记得高三时B会带A去学习,去锻炼,帮A补习,帮A打饭。后来大学他们去了同一个城市,但是听说他们学校的距离足以让他们一周见不到面。再一次见到A是在拉萨的某个咖啡馆,我们叙叙旧,说到B,A笑了笑说已经不再一起了,她已经受不了A的贪玩任性了。A说自己把她的好当成理所当然了。后来聊到音乐,他说每次听到火星哥的这首歌都会鼻酸,觉得唱到心里去了。再后来我认真听了这首歌,联想到他们,觉得自己身为局外人都会感触颇深。A不是坏男生,他会在冬天送B一双漂亮的手套,在B脚崴的时候背她上下楼梯。可能是相处久了,把她的好当成习惯了,如今的心情相比后悔,更多的应该是遗憾吧!就像歌里唱的too young,too dumb to realize.今天听到一个朋友说B身边有了另一个男生,对她很好,于是又想起了这首歌。

{歌词节选}

too young,too dumb to realize

只怪年轻愚蠢的我并不知道

That I should have bought you flowers and held your hand

我本可以给你买花,本可以无时无刻的牵着你的手

Should have gave you all my hours when I had the chance

我本可以趁还有机会爱你的时候多花些时间陪你

Take you to every party cuz all you wanted to do was dance

带爱跳舞的你参加各种舞会

Now my baby is dancing,but she's dancing with another man.

现在你终于可以跳舞了,可陪伴你的人已经不再是我

My pride,my ego,my needs and my selfish ways

我的自尊心,我的自负,我的奢求和我的自私

Caused a good strong woman like you to walk out my life

让你这么一位生性好强的女人离我而去

Now I never,never get to clean up the mess I made

过去犯下的错让我无法自拔

oh...,oh...,oh...

And it haunts[3] me every time I close my eyes

每当我闭上眼睛,它就在我脑海里萦绕

It all just sounds like

心底默默啜泣

..................

I hope he buys you flowers,I hope he hold your hand

希望你现在的那个他可以买花给你,还希望他无时无刻牵着你的手

Give you all his hours when he has the chance

希望他能珍惜爱你的机会,多花点时间陪你

Take you to every party cause I remember how much you loved to dance

希望他能带你去所有舞会,因为我记得你是那么的爱跳舞

Do all the things I should have done

When I was your man

希望他能替我完成那些我想做却没有做的事,当我还是你另一半的时候

Do all the things I should have done

When I was your man

希望他能替我完成那些我想做却没有做的事,当我还是你另一半的时候

                                                                        --- end


评论 ( 24 )
热度 ( 337 )

© little sunshine | Powered by LOFTER